Bez valníku se v podstatě neobejde stavitelství, zemědělství a mnohá další odvětví. V podstatě podle potřeby se dají vyrobit valníky pěkně na míru. Jen ale pro představu na každé vozidlo se samozřejmě musí zvolit odpovídající nosnost a navíc i způsoby uchycení. Zkrátka všechny konstrukce valníků musí být schváleny pro provoz na pozemních komunikacích a odpovídat tak příslušné vyhlášce a rovněž směrnicím. Je nesmírně důležité, aby tato nástavba byla odborně provedena.
Povrchová úprava je stěžení
Samozřejmě je důležité zvolit odpovídající vhodnou valníkovou konstrukci, která musí odpovídat i hmotnosti, ale přece jenom materiál je stěžejní. Povrchová úprava musí být kvalitní a rozhodně stranou nesmí zůstat ani další komponenty, které se provádí odborným nástřikem nebo i lakováním, což jim zaručí prodlouženou životnost. Poté se lze soustředit na vizáž. Valníky tak mohou mít formu otevřeného prostoru a otevíratelné bočnice, což je velmi praktické. Většinou přední bočnice u kabiny je pevná a ostatní se dají odejmout nebo alespoň sklopit. Ačkoliv u valníků se spíše jedná o pevně namontovanou nástavbu, která se dá vyrobit na zakázku.